Et farvemættet tema

På Frederiksborggade 20 (lige ved nedgangen til Metroen ved Nørreport) i København ligger der en butik, der hedder African Touch. På butikkens hjemmeside kan man se, at det er en afstikker af en svensk butik af samme navn.

Som navnet antyder har vi med Afrika at gøre. Butikken handler med tekstiler, møbler, kunsthåndværk og smykker fra blandt andet Zimbabwe. Der er mange fine ting i butikken, der minder lidt om en butik – Out of Africa, tror jeg den hedder – jeg har set i lufthavnen i Johannesburg.

En af de første ting, der møder én i African Touch i København er en væg med store billeder af dagligdags scener fra et eller andet sted i Afrika. Sammen med billederne hænger der en tekst, der lyder således:

Afrikanere i farvet tøj – en masse børn.
Bagende sol og sletter med vilde dyr.
Latter, dans, sang og trommerytmer.
Kreativitet og sjæl.
Recykling.
Et farvemættet tema.

Jeg vil ikke antyde at der ikke findes vilde dyr, trommerytmer, bagende sol og folk i farvet tøj i Afrika. Dog vil jeg gerne indskyde at der også findes andre ting og det er noget af det jeg vil bruge denne weblog til at fortælle om.

One response to “Et farvemættet tema

  1. ♡ the info and Aftica. My ♡ is African

Skriv et svar

